אם יש חוויה שכל תושב במדינה היה מוכן לוותר עליה בשמחה, היא הצורך בתשלום החשבונות השוטפים של הדירה או בית המגורים.
עם זאת, ובניגוד בולט לתחומים אחרים בשוק החופשי בישראל, בו מתקיימת תחרות מתמדת מצד החברות השונות על כיסו של הצרכן, תחרות אשר מתבטאת לרוב גם בהורדת מחירים, הרי שבכל הנוגע לשוק הגז בישראל, הדברים שונים במידה רבה.
הרפורמה בשוק הגז בשנת 2007
במהלך שנת 2007, ובעקבות תלונות חוזרות ונשנות מצד הצרכנים בישראל, הוחלה רפורמה מבנית חדשה בשוק הגז בישראל, אשר ביקשה להעלות את כוחו של הצרכן מול חברות הגז, ולהסדיר בחוק את זכויותיו הצרכניות.
עם זאת, גם בימינו, צרכנים רבים מוצאים עצמם כשבויים של חברות הגז השונות, כאשר אלו עושות כל שביכולתן במטרה להימנע ממשא ומתן צרכני מול הדיירים, וזאת בכל תירוץ אפשרי.
התאגדות שכנים להורדת דמי אחזקה של גז-מה כדאי לנסח בפנייה?
בעיקרון הבסיס במסגרת ניהול משא ומתן צרכני מול חברות הגז השונות, ובדומה לעיקרון הבסיס בתחום הצרכנות בכלל, מתבסס בראש ובראשונה על “פעולת הרבים”.
יש להבהיר בהקשר זה, כי בהתאם לרפורמה בשוק הגז, על מנת שדיירים בבניין מגורים משותף יוכלו להחליף את ספקית הגז, עליהם להשיג הסכמה בכתב של לפחות 50% מכלל הדיירים.
ללא הסכמה זו, אין באפשרותם להחליט על החלפת ספקית הגז, מה שפוגע מטבע הדברים בכושר התמקחותם. לאחר גיבוש הרוב מבין הדיירים, יש לפנות במכתב רשמי לחברת הגז, וזאת בדרישה לקבלת תנאים טובים יותר עבור אספקת הגז. חשוב לזכור בהקשר זה, כי דרישה ערטילאית ל”הפחתת תשלומי הגז”, שאינה מלווה בפירוט אודות התעריף הרצוי, לרוב לא תהיה אפקטיבית. מסיבה זו, חשוב להבהיר מהו התעריף המקובל עבור דיירי הבניין, וזאת בהתאם לתנאי השוק הנוכחיים ויכולתם הכלכלית של הדיירים. בנוסף, ועל מנת להבטיח כי הפנייה תהייה אפקטיבית, מומלץ בחום לצרף הצעת מחיר מטעם ספקית גז מתחרה, מה שיבהיר לספקית הנוכחית את רצינותם של הדיירים, ואת נכונותם להחליף את ספקית הגז במידה ודרישותיהם לא יענו במלואן. ראו גם: מתי נזמין חברת גז ומתי נזמין טכנאי גז?